onsdag 9 december 2009

Förlusten

I veckan har jag och min projektarbeteskompanjon Linnea jobbat hårt med vårt projekt. I måndags slog vi på stort och satt i datasalen hela dagen, 8.30-18.30. Vi letade källor, skrev och klurade på formuleringar. Vi försökte oss till och med på att räkna en massa häftig statistik. Vi vred våra hjärnor i alla ledder medan vi försökte förstå t-testers finurliga värld. I datasalen såg vi människor komma och gå. Tillslut var vi ensamma kvar. Vi var så duktiga och resultatet blev vi faktiskt rätt nöjda med. Så blev det tisdag morgon, och vi skulle fortsätta vårt arbete. Glada i hågen slog vi på datorn för att upptäcka att allt vi gjort dagen innan var borta. Surt! Vi letade med ljus och lykta utan resultat. Det var bara att sätt igång att skriva om. Som tur var hade vi kvar en äldre variant av arbetet som vi kunde forstätta med. Det gick ganska bra att skriva. Bara fem timmar.

Så undrar ni kanske hur vi kunde lyckas med detta? Det undrar vi med!

Denna skolvecka är som sagt hektisk. Projektarbetet har varvats med psykiatri föreläsningar och på fredag har vi tenta.

Ute är det mörkt för det mesta. Regn och rusk och inte en snöflinga. Vi önskar oss snö! I kväll har Emma, Anders och jag varit ute på kvällspromenad. På vägen hem stannade vi till i lekparken.

Nu ska vi kika på bonde söker fru.
KRAM

2 kommentarer:

frökensöt sa...

NEEJ! Gud så trist, ,tur ni hade kavr en äldre version men sånt kan ju få en att tappa sugen :( Ja här är det nån jäkla stockholmsvinter, vill ha kallt, snö å tomtar NU!

frökensöt sa...

och jag läser din blogg! Kul att se hur ni har det, emma växer, och din skola :) tackar än en gång för julpyntet som är på ingång! Ja du jag tycker också att ludd är äckligt men som sagt min lilleman verkar tycka det är det godaste som finns. tror nog att det försvinner med tiden detta att äta ALLT, men det kan vara oerhört frustrerande med hål i varje tjocksocka.. :) kram ha en fin dag!