torsdag 8 mars 2012

Ännu en trött dag

Fortsätter vara trött. Har endast tagit en sovpaus idag. Igår sov jag mellan 10 och 12, samt 15 och 17. Trots allt detta sovande var jag redo för sängen innan tio.

Emma är ledig från dagis på torsdagar och fredagar. Vi passade på att baka bullar och chokladbollar. Dessa fick fina stor-Emma smaka på när hon kom förbi på kvällssidan.

I övrigt har vi haft en lugn hemmadag. Emma hittade en gömma, eller en liten väska, full med olika pennor och kritor som vi glömt. Dessa har provats, vässats och sorterats i timmar. Det Emma sysselsätter sig allra mest med just nu är att färglägga målarböcker och bilder som vi skriver ut från internet. Att hitta en massa nya-gamla pennor var därav en jackpott!

I morgon har jag tid på BVC och Emma ska på 5.5 årskoll i samma veva. Då blir det vaccinspruta för gumman. Hon har varit väldigt spruträdd tidigare. Vi har pratat en del om varför man tar sprutor och det verkar som att hon tagit till sig budskapet. Får se i morgon hur det går.

1 kommentar:

Marianne sa...

Håller tummarna att det går bra med sprutan, både för barn och mor... Om jag kunde så undvek jag att åka med mina barn när det var dags. Tror det var värst för mig!
Kram Kristin! Ha en fin helg