söndag 26 juli 2009

Fullt ös

Här hemma har det varit fullt ös de senaste dagarna. Regnet har smattrat mot rutorna och jag har hittat en säng till Emma på blocket. Detta fynd, för ett fynd tycker jag att det var, har satt igång en kedja av händelser här hemma. Sängen är en gammal vitmålad växasäng, en stor och bred sådan. Eftersom den är så stor bestämde vi oss för att flytta de tre garderoberna som stod i Emmas rum till vårt sovrum. Oj vad det fanns saker, mest kläder, i dessa skåp... operation storrensning var ett faktum. Rensningen spred sig sakteliga till andra undangömda, och glömda, hörn i vår lägenhet. Skönt att rensa, skönt men omständigt.

Sängen står nu på sin plats, men Emma sover som en stock i vår säng. Tom säng, men fin säng!

Jag och Emma har svängt förbi en loppis idag. Vi fyndade sex VHS band för sammanlagt 20 kr. Nu kan vi drömma oss bort med Bamse, Pippi, Nalle Puh, Askungen, Emil och alla deras vänner. Köpte även...

...denna lilla fina porslinsdam och hennes hund.




... fem härliga tallrikar från Rörstrands serie Sommar.



NU ska vi se den nyaste filmen i Wallanderserien!

Imorgon börjar min mamma jobba efter semestern. Om du läser detta mamma... ha en bra dag på jobbet! Tack för senast. PUSS

5 kommentarer:

Kickijordan sa...

Någon har sagt till mig att varje gång man köper något nytt ska man slänga bort något gammal som man inte längre behöver, då blir det inte så mycket i våra garderober & skåp...
Jag har inte lyckats med detta än, men målet är iallafall att nå dit någon gång.
Jag gör som Ni städar & rensar när lusten kommer & då är det ju så himla kul. Det känns sååå skönt efteråt.
Emma har fått en fin säng, men hur ska Ni få henne att sova där?
Sköt om Er!

stina sa...

Sängen var så fin Gumman! Du pysslar och donar. Vad fick du ge för tallrikarna? Vi ses säkert snart, Puss och kram <3

Kristin sa...

Kicki: Ett bra tips, men jag har också svårt att slänga bort.

Hur vi ska få emma tt sova i sin säng är ett mysterium. Tror att det största problemet är att mamma och pappa vill ha sin lilla prinsessa nära...

Stina: Ja, visst är den fin! Tallrikarna kostade 90 kr(sammanlagt). Några var lite kantstötta på undersidan, men jag kunde inte låta bli dem iaf.

Petra sa...

vilken vacker säng! tror nog hon kommer sova gott där när ni släpper henne ;)

Kristin sa...

Tackar petra! Just nu ligger lillguman i sin säng... får se om vi plockar med oss henne när vi ska sova :_)